لوازم خانگی برقی

جارو برقی پاکت‌دار یا بدون پاکت؟

جارو برقی پاکت دار یا بدون پاکت

شاید خیلی از شماها به هنگام خرید جارو برقی این سوال برایتان پیش آمده که جارو برقی پاکت‌دار بخرید یا بدون پاکت. در این مقاله کارشناسان خانه‌ چی قصد دارند، مزایا و معایب هر دونوع جارو برقی را به صورت کامل برای شما عزیزان توضیح دهند، تا شما با اطلاعات کامل خریدی به صرفه و مناسب داشته باشید. قیمت جاروبرقی متناسب با پاکت‌دار بودن یا نبودن متفاوت است. پیشنهاد خانه چی به شما این است، که قبل از خرید جاروبرقی ویژگی‌های آن را به دقت مطالعه نمایید.

نکات مهم در خرید جارو برقی

برای خرید جارو برقی لازم است، یک سری نکات مهم و کلیدی را بدانید. در هنگام خرید باید ویژگی‌هایی مانند توان موتور، قدرت مکش، قدرت فیلتراسیون و سطح صدا را بررسی نمایید. با شناخت هر چه بیشتر ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایب جاربرقی می‌توانی انتخاب بهتری داشته باشید.

جارو برقی پاکت‌دار

جاروبرقی از نظر دسته بندی پاکت به دو دسته پاکت‌دار و بدون پاکت تقسیم می‌شود. جارو برقی پاکت‌دار از کیسه‌هایی با جنس پلیمیری، کاغذی و یا پارچه‌ای برای استفاده عموم مردم روانه بازار می‌شوند. قابل ذکر است، پاکت‌های جارو برقی به صورت دائمی و یک بار مصرف می‌باشند. که در هنگام خرید جاروبرقی باید به این موارد نیز دقت نمود. شایان ذکر است، کیسه‌های یک بار مصرف پس از هر بار پر شدن باید دور انداخته شوند، و پاکت جدید جایگزین گردد و اما پاکت‌های دائمی پس از هر بار پر شدن باید تخلیه و شسته شوند و سپس در جایگاه خود نصب شوند. در این نوع جارو برقی ها نیازی نیست، به صورت مرتب فیلتر و مخزن جارو را تمیز نمایید.

جاروبرقی بدون پاکت

همان‌طور که از اسمش مشخص است، جاروبرقی بدون پاکت فاقد پاکت بوده و گرد و خاک و زباله در مخزنی که غالبا شفاف است، ذخیره و فشرده می‌شود.
دقت نمایید، در این نوع جارو برقی باید فیلتر و مخزن مرتبا شستشو داده شود. نوع جارو برقی اعم از پاکت‌دار بودن یا نبودن آن یکی از گزینه‌های مهمی است، که در انتخاب باید به آن توجه نمایید.

تفاوت جاروبرقی پاکت‌دار و بدون پاکت

1- جاروبرقی پاکت‌دار و بدون پاکت از جهت عملکرد شبیه به هم است. و تنها تفاوت آن دو با هم در نوع جمع‌آوری زباله و گرد و خاک و نحوه تخلیه آن‌ها است.

2- در جارو برقی‌های پاکت‌دار، مسائل بهداشتی به میزان بسیار بالایی در مقایسه با مدل های بدون کیسه رعایت می گردد.

3- هر دو نوع جاروبرقی دارای فیلتر می‌باشند، دقت نمایید فیلتر که وظیفه‌ی جلوگیری از گرد و غبار را دارد، در جاروبرقی‌های پاکت‌دار بهتر عمل می‌کند.

4- جاروبرقی‌های پاکت‌دار برای افرادی که بیماری آلرژی دارند، مناسب‌تر است. چرا که در این کیسه‌ها به دلیل بسته بودن گرد و خاک و ذرات معلق کاملا در کیسه قرار می‌گیرند، و احتمال این که بتواند دوباره به هوا برگردد، بسیار کم است. لازم به ذکر است، که جاروبرقی‌های بدون پاکت می‌تواند سلامتی افراد را به خطر بیاندازد.

5- جاروبرقی‌های بدون پاکت از نظر هزینه مقرون به صرفه تر می‌باشند، زیرا جارو برقی‌های پاکدار با پر شدن یا خراب شدن دستگاه هزینه‌ی زیادی باید صرف تعویض شود.

6- شفاف بودن پاکت جاروبرقی‌های بدون پاکت باعث می‌شود تا شما از سالم بودن و درست کار کردن دستگاه مطمعن شوید، و بتوانید ببینید تا چه مقدار پر شده است. و اگر شی با ارزشی به داخل آن مکیده شود قابل دیدن است.

نتیجه گیری:

به صورت کلی اگر قیمت و هزینه برای شما اهمیتی نداشته باشد، تهیه جاروبرقی‌های پاکت‌دار مناسب تر است. اما اگر به دنبال جاروبرقی مقرون به صرفه می‌گردید، جاروبرقی بدون کیسه را انتخاب کنید. با ورود به صفحه فروشگاه خانه چی با انواع جاروبرقی و قیمت‌های آن‌ها آشنا شوید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “جارو برقی پاکت‌دار یا بدون پاکت؟

  1. پریناز گفت:

    بسیار عالی ممنونم از مطالب خوبتون

    1. mehrnooshadmin گفت:

      خواهش می کنم، از این که همراه ما هستید، کمال تشکر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *