لوازم خانگی برقی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی در هر بار استفاده از آن قادر خواهد بود بیشتر قسمت‌های دستگاه را تمیز نماید. اما به این موضوع حتما دقت نمایید، ظرفشویی در یک سری از شرایط نیازمند سرویس است. این کار به منظور عملکرد بهتر دستگاه است و توصیه می‌شود هر چند وقت یک بار به تمیز کردن آن بپردازید. عوامل متعددی مانند، رطوبت بالا، گرمای زیاد و میزان PH قلیایی مواد شوینده در حین شستشو ظروف موجب ایجاد قارچ‌ها و باکتری‌های متعدد می‌گردد. طبق تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شده، 62 درصد باکتری‌ها و قارچ‌هایی که ماشین ظرفشویی تولید می‌کند بسیار مضر بوده و سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد.

تمیز نگه داشتن و شستشوی مرتب ظرفشویی کار بسیار راحتی است، و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. در ادامه مقاله شست و شو و تمیز کردن ظرفشویی را به صورت کامل برایتان توضیح می‌دهیم. برای اینکه از روند و مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی مطلع شوید تا پایان این مقاله همراه وبسایت خانه چی باشید.

مراحل تمیز کردن و شست‌شویی ماشین ظرفشویی

1- به صورت مرتب ماشین ظرفشویی را با دستمال تمیز نمایید.

روغن و یا چربی که بر روی ظروف باقی می‌ماند، به مرور زمان می‌تواند در ماشین انباشته شود، و محیطی را برای تکثیر باکتری و قارچ فراهم سازد. برای جلوگیری از این موضوع پس از هر بار استفاده از ظرفشویی لاستیک دور درب و داخل درب ماشین ظرفشویی را با یک دستمال مرطوب آغشته به مایع ظرفشویی تمیز کنید. این کار باعث می‌شود تا آلودگی و میکروب روی هم انباشته نشود.

2- تمیز کردن بازوهای آبپاش هر 6 ماه یک بار
تمامی ماشین‌های ظرفشویی مجهز به بازوهای آبپاش هستند، لازم و ضروری است، که هر 6 ماه یک بار از دستگاه جدا شوند و توسط یک دستمال مرطوب تمیز شوند. گرفتگی‌های بازوهای آبپاش را با استفاده از یک خلال دندان تمیز کنید. شایان ذکر است، نحوه شستشو و تمیز کردن بازوهای آب پاش در دفترجه راهنما موجود است، پس حتما قبل از تمیز کردن آن را کاملا مطالعه نمایید.

 

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

3- تمیز کردن فیلتر

ماشین ظرفشویی دارای 2 فیلتر به منظور جلوگیری از ورود ذرات و خرده‌های غذا به داخل پمپ اصلی ظرفشویی و جلوگیری از بازگشت غذا به ظروف تمیز است. فیلتری که از ورود مواد غذایی جلوگیری می کند فیلتر بالایی و فیلتری که از بازگشت ذرات به ظروف تمیز جلوگیری می‌کند، فیلتر پایینی است. اگر میزان استفاده شما از ظرفشویی زیاد است، لازم است، حداقل هر 2 ماه یک‌بار فیلتر را جدا و شستشو دهید. لازم به ذکر است، برای جداسازی فیلتر ماشین ظرفشویی حتما نحوه جداسازی آن را بر اساس دفترچه راهنما انجام دهید. و فیلتر را زیر آب نگه دارید تا کاملا تمیز شود.

4- استفاده از محلول جرم‌گیر در آبکشی

به دلیل سختی آب لوله کشی توصیه می‌شود حتما حداقل 1 بار در ماه برای جلوگیری از رسوب از مایع جرم‌گیر برای شستشو استفاده نمایید. حتما قبل از انجام تمامی این مراحل دفترچه راهنما را به دقت مطالعه نمایید.

نتیجه‌گیری

برای اینکه عمر ظرفشویی شما بیشتر شود و عملکرد بهتری داشته باشد، لازم است در جهت تمیز کردن و شست و شوی آن تلاش نمایید و بدانید که امری بسیار مهم در نگهداری ماشین ظرفشویی به شمار می‌رود. در این مقاله نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی را مرحله به مرحله برایتان توضیح دادیم، امیدواریم توانسته باشید، از آن استفاده نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *